EMC Community Network

EMC RAMP: с помощью своей геймифицированной платформы, компания поощряет сотрудников, партнеров и клиентов, благодаря чему количество изученных документов возросло на 10%, количество просмотренных видео - на 40%, и количество организуемых дискуссий выросло на 15%.

Полученный эффект

  1. Потребление контента: Видео: +40%, Текст: +10%
  2. Взаимодействие пользователей: Количество дискуссий +15%
EMC leveraged The Behavior Platform by Badgeville to build what it called RAMP — the Recognition, Awards & Motivation Program. RAMP sits on top of EMC’s Community Network (ECN), a Jive-based online community of 240,000 people that brings together EMC customers, partners and employees.

EMC utilized Badgeville’s robust Game Mechanics to drive, influence, and reward valuable user behaviors across ECN. The Behavior Platform allowed EMC to gamify virtually any user behavior across its ecosystem
— http://groundswelldiscussion.com/

Ilya Kurylev

Moscow, Russia